Cevizin Önemi

Cevizin İnsan Sağlığındaki Önemi;

  • Thiamin, vitamin B6 ve folacin’i içeren birçok vitamin içerir.
  • Demir, çinko, bakır, magnezyum, fosfor ve potasyumca zengin sodyum ve selüloz yönünden fakirdir.
  • Beyin sağlığı ve gelişimi için gerekli olan gümüşü içeren tek meyve türüdür.
  • Selenyum içerir.
  • 100 gram yenilebilir  iç ceviz, yaklaşık 14 gr protein ve 65 gr yağ içerir.
  • Vejeteryan beslenenler için önemli bir protein kaynağıdır.
  • Besin değerinin oldukça yüksektir.
  • Kolestrol içermez ve ihtiyacımız olan sağlıklı yağlar içerir.
  • Doymamış yağ içeriği yüksektir.
  • Ceviz enerji kaynağı yüksek bir meyve türüdür
  • Kanın pıhtılaşmasını önler
  • Koroner kalp hastalık riskini azaltır.
  • Trigliserid ve kolesterol düzeyini düşürür
  • Sinir iletimini sağlar
  • Cevizin yeşil kabuğu, böbreklerin düzenli çalışmasında e bağırsak kurtlarının giderilmesinde kullanılır.
  • Yaş ceviz ya da tam olgunlaşmamış ceviz saç köklerini beslenir ve güçlü saç oluşumu sağlanır.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s