Ceviz Sağlıktır

Sağlıklı bir beslenme programında ceviz mutlaka yer almalıdır. Hergün ceviz tüketmenin faydalarını  doktorunuzdan, günümüz sağlık programlarından, haberlerden ya da bilimsel bir makaleden duymuş veya okumuşsunuzdur.

Evet, ceviz diğer kuruyemişlerin atası sayılır ve onlara kıyasla neredeyse 2 kata kadar daha fazla antioksidan ve vitamin içerir, besleyici değeri ise oldukça yüksektir.

Bu nedenle sağlıklı bir beslenme programına cevizi mutlaka ekleyerek ve her gün 1 avuç içi kadar ceviz tüketerek sağlığınıza önemli ölçüde katkıda bulunabilirsiniz.

ceviz miktar Ne kadar ceviz tüketmeliyiz?

Burada dikkatlerden kaçan ve oldukça önemli bir nokta ise; hangi cevizi tüketeceğiniz. Hangi kuruyemiş olursa olsun, kavrulmuş ya da tuzlanmış şekilde almanızı tavsiye etmiyoruz. Kuruyemişler işleme tabi  tutulduğu an itibari ile besleyici değerini önemli ölçüde yitirir ve ısıl işleme tabi tutulduğu için trans yağlar oluşur. İşte bu noktada tuzlanmış ya da kavrulmuş kuruyemiş tüketmenizin sağlığınıza yarardan çok zararı olacaktır.

Ayrıca market raflarında paketlenmiş cevizlerde de aynı durum söz konusu. Cevizler paketlenme sırasında ışından geçmekte ve doğal olmayan bu işlem ise ceviz ve diğer kuruyemişlerin besleyici özelliğini önemli derecede etkilemekte.

20 yılı aşkın süredir ceviz yetiştiren bir babanın kızı olarak size tavsiyem, tüm kuruyemişlerinizi kabuklu almanız mümkün ise dalından koparmanız. Biz Muğla`da ceviz yetiştiriyoruz ve burada belirttiğimiz gibi bu sene ceviz ağaçlarımıza yenilerini ekliyoruz.

Ağustos sonundan ortalama eylül ayının ortasına kadar bize katılabilir, isterseniz cevizini dalından kendiniz toplayabilir, yaş cevizin tadına bakma fırsatı yakalayabilirsiniz.

Gerçek ceviz lezzetini merak edenler için bahçemiz herkese açıktır.

Cevizci kaptanın kızı : )