Sebze Kuruları

jpayinebsr292016144518_kurutulmus-sebze-400x400

Yaz sebze ve meyvelerini kış aylarında tüketmenin bir yolu da kurutmaktan geçiyor. Biz her sene olduğu gibi patlıcanlarımızı, acı ve dolmalık biberlerimizi iplere dizdik ve astık. Takır takır kurudular şimdi.

Bu sene bir yenisini daha ekledik o da çiçek bamya.

Minik minik bamyaları topladı ve ipe dizdi annem. Ben elleyemedim nedense bir kaşıntı tuttu beni. Çok severim bamyayı yemeye doyamam ama nedense tüylü yapısı cildimi kıpkırmızı yaptı. Hemen kantaron sürdüm dindirdi biraz acısını.

Neyse ki toplayıp doğrama zahmetine girmeden ipe dizilmiş kuru bamyayı direk tencereye atıp pişiriyorum.

Kolay ve sağlıklı yemek benim için.

Patlıcanlar ve dolmalık biberler nar ekşili mis gibi dolmalar için, her yemeğe eklediğimiz acı kuru biberlerimiz ve çok severek tükettiğimiz bamya çorbası.

Kuru Bamya çorbasını yapmak için öncelikle,

Bir tencereye suyu koyup içine ipli halde bamyaları ekliyoruz. Bir limon ekleyip 15 dakika haşlıyoruz. Bamyalar haşlanınca suyunu süzüp, iplerinden çıkartıyoruz.

Başka bir tencerede ise etleri kavurup üzerine tereyağını, soğanı,salçayı,sarımsak ve baharatları ardından su ve limon suyunu ekleyip son olarak da iplerinden çıkarttığımız bamyaları ekleyip 30 dakika kısık ateşte pişiriyoruz.

Sizin severek tükettiğiniz kurular hangisi?

 

Bir Cevap Yazın

