Raw Salatalık Çorbası

Katarda yaşadığım dönemde vaktimin çoğunu yemek tarifleri araştırarak geçiriyordum. Ofise gider gitmez kahvemi alıp hemen sabahtan plan yapardım. Akşam ana yemek ne olsun, salata nasıl olsun hatta karatay ile tanışmam öncesi idi tatlı ne yapsam diye yanıp tutuşurdum.

Eve giderken LA Cigale otelinden bir pasta alırdım. O kadar çok aldım ki beni çok sık görmeye başlayan şeften tüyolar bile amaya başlamıştım. Gizli malzemesi tatlı patates idi.

Uzun çalışma saatleri ve ağır gelen şantiye yemekleri sonrasında hafif  atıştırmalıklarla geçirdik akşam öğünlerini. Böylece ben çiğ ve vegan beslenme ile tanıştım. Her şey çok kolay hatta pişirmeden bir kaç malzeme ile hazırlanabilen yemekler kurtarıcı olmuştu. Online kurslara katıldım, düzenlenen atölyelerde yer aldım derken elimde sevdiğim bir sürü tarif oldu.

Raw salatalık çorbası ise ilk öğrendiğim tariflerden.Umarım siz de beğenirsiniz.

raw-salatalik-corbasi

Salatalığın serinletici aroması, avokadonun kremamsı kıvamı mükemmel bir raw çorba için yeterli. Fazla hazırlık yapmanıza gerek kalmadan kısa sürede hazırlayabileceğiniz çok ferahlatıcı bir çorba. Aynı karışımdan suyu çıkarttığınızda dip sos ya da salata sosu olarak kullanabilirsiniz.Dilerseniz sandviçlerinizi tatlandırabilirsiniz. İstediğiniz kıvamı yakalamak ise sizin elinizde. Ben koyu kıvamlı çorbalardan hoşlanıyorum bu nedenle az miktarda su ilave ediyorum.

Malzemeler

  • 1/2 su bardağı su
  • 1 avokado
  • 1 salatalık
  • 1 çay kaşığı kimyon
  • 1 diş sarımsak
  • 1/2 limon suyu
  • Bir tutam tuz

Salatalığı ister kabuklu ister kabuksuz olarak küçük parçalara ayırın ve tüm malzemeleri bir blendır kabına aktarın. Karışım krema kıvamı alıncaya kadar blendırınızı çalıştırın.

Doğranmış domatesler, kırmızı soğan, jülyen doğranmış havuç, renkli biber gibi sebzeler ile servis edebilirsiniz.

Afiyet Olsun.

Bir Cevap Yazın

